מחקרו הידוע של פרופ' אלברט מחרביאן חשף כי 93% מהתקשורת שלנו מורכבת ממסרים שמועברים באמצעות שפת הגוף (55%) ומסרים שעוברים בטון הדיבור ובקול שלנו (38%).
מסתבר כי רק 7% מהתקשורת שלנו נובעת מהמילים שבהן אנחנו בוחרים להשתמש!
אם כך, עלינו להבין כי שפת הגוף בעיקר והקול שלנו הם אלו האחראיים על התוצאות שלנו.
התוכן והמילים שאנחנו בוחרים להשתמש מהווים חלק מאוד קטן ופחות משמעותי.
האם שפת גוף יכולה לעבור בשיחה טלפונית? לגמרי!
נניח שאתם שוכבים על המיטה ומדברים בטלפון, האם הצד השני מרגיש שאתם שוכבים?
בהחלט כן.
האוויר שיוצא מהריאות בשכיבה נשמע אחרת מאשר כשאנחנו עומדים או יושבים, הלקוח שומע את זה.
אנחנו שומעים הכל בטלפון ורובנו גם מדמיינים איך הצד השני נראה ומה הוא עושה.
טון הדיבור והקול שלנו משפיעים גם הם בהעברת המסרים,
הם קובעים האם הלקוח יגלה רצון להקשיב לתוכן שלי וישתף פעולה או יעלה התנגדויות וינתק את השיחה.
חייכו, היו נינוחים, שבו ישר, דעו על מה אתם הולכים לדבר, נהלו דוח שיח והקשבה פעילה.
אל תפציצו את הלקוח שלכם במידע שאולי אתם מאוד שולטים בו אך ללקוח אין שום מושג לגביו.
תובנת הפוסט:
זה משנה מה שאתם אומרים - אבל איך שאתם אומרים, יביא לכם תוצאות!
המון אהבה